Jak działa VoIP?

Skontaktuj się z nami

Kontakt handlowy:

telefon:    22-266-01-00
fax:    22-230-91-94
mobile:    796-097-197
email:    voip@telefoniavoip.com.pl

Zadaj pytanie przez:
Formularz kontaktowy

Serwis jest obsługiwany przez firmę
AG Telecom

Newsletter

Otrzymuj najświeższe informacje z naszego serwisu

Jakość VoIP a ilość pasma do Internetu

Aby jakość rozmów telefonicznych prowadzonych w technologii VoIP była jak najlepsza, należy zapewnić właściwą ilość pasma (przepustowość łącza do Internetu) dostępnego na potrzeby prowadzenia tych rozmów. Przepustowość łącza zależy od ilości użytkowników usługi, ruchu generowanego przez pojedynczego użytkownika oraz przepływności strumienia VoIP.

 

Poniżej przedstawiono tabelę, która pokazuje jakie minimalne pasmo (w kbps) należy zapewnić dla prowadzenia rozmów przez Internet, aby ich jakość była dobra. Pasmo to musi być zapewnione w obu kierunkach transmisji danych, tj. od użytkownika do Internetu i z Internetu do użytkownika.

 

Liczba użytkowników na jednym łączu do Internetu Średnia liczba zajmowanych w jednym czasie kanałów VoIP Przepływność strumienia VoIP [kbps] Wymagane pasmo do prowadzenia rozmów [kbps]

1

1

64

64

2

2

64

128

3

3

64

192

4

3

64

192

5

4

64

256

6

4

64

256

7

4

64

256

8

4

64

256

9

5

64

320

10

5

64

320

20

7

64

448

30

8

64

512

40

10

64

640

50

15

64

960

60

15

64

960

70

15

64

960

80

15

64

960

90

20

64

1280

100

20

64

1280

150

25

64

1600

200

30

64

1920

250

40

64

2560

300

45

64

2880

350

50

64

3200

400

55

64

3520

450

60

64

3840

500

65

64

4160

550

70

64

4480

600

75

64

4800

650

80

64

5120

700

85

64

5440

750

95

64

6080

800

100

64

6400

 

Należy pamiętać, że powyższa tabela obrazuje jedynie pasmo potrzebne do prowadzenia rozmów w danej chwili. W praktyce oprócz rozmów, pasmo łącza zajmowane jest również przez np. odbieranie i wysyłanie poczty e-mail, przeglądanie stron www, ściąganie danych i plików. Tak więc należy zawsze pamiętać o zapewnieniu większej ilości pasma na inne potrzeby niż rozmowy telefoniczne.

Zapraszamy również

CiscoSPA112

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies.

Wirtualna Centrala

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies.

Infolinie.PL

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies.

CiscoSPA112

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies.

Wirtualna Centrala

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies.

Infolinie.PL

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies.